På svenska In English
  • Frakt 69 kr inom Sverige.
  • Fraktfritt inom Sverige för ordrar över 500 kr.
  • Kort, Klarna faktura/del- och direktbetalning avgift 0 kr.
  • Ångerrätt/Öppet köp 14 dagar.


Artiklar i lager

Artiklar som visas i webshopen finns på lager för tillfället. Är artikeln slut i lager så döljs den från webshopen.

Betalning Klarna Checkout 0 kr - Sverige
Faktura, delbetalning, kortbetalning och direktbetalning via bank.
Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst. Läs Klarnas villkor här.


Betalning Kort via Payson 0 kr - hela världen
Din kontoinformation behandlas under kraftig och säker kryptering och vi har över huvud taget ingen tillgång till dina kort- och kontouppgifter. Själva köpet äger rum på Paysons säkra servrar. Payson är marknadsledande när det gäller korthantering. Läs Paysons villkor här.

Orderhantering och Leveranser
Vi skickar alla beställningar med DHL Servicepoint, undantaget en del artiklar som kan skickas i ett brev (t.ex. dockklänningar). När din beställning är skickad får du en bokningsbekräftelse via mail från DHL Servicepoint. Därefter får du en Avi med uthämtningsanvisning via SMS. Skickas din beställning med brev kan vi inte erbjuda spårning av försändelsen.

Adressenten kan behöva identifiera sig vid uthämtning, så försäkra dig om att personen som ska hämta försändelsen har giltig ID-handling. (T.ex. kan det ställa till problem om du adresserar en present direkt till ett barn.) Lämna också mottagarens mobilnummer eftersom det är dit avin skickas via SMS.

Normalt packar vi och skickar din leverans inom 2-3 vardagar och du har din försändelse inom 4-7 dagar. Tänk på att det runt jul kan ta lite längre tid för leverans. Även försändelser till utlandet kan ta längre tid. Observera att om ditt normala uthämtningställe vid leveranstillfället ej har möjlighet att ta emot fler paket förbehåller DHL sig rätten att leverera paketet till ett annat uthämtningsställe så nära kunden som möjligt.

Vi tillämpar fast fraktpris om 69 kr inom Sverige, oavsett storleken på din order. Ordrar över 500 kr är fraktfria inom Sverige. Skall ordern skickas utanför Sverige kostar frakten 449 kr.

Leverera till annan leveransadress
Vill du köpa en present till en vän och få den skickad direkt till den personen så går det jättebra! Kom ihåg att du endast kan välja Kortbetalning via Payson som betalningsalternativ och kom ihåg att klicka i rutan Annan lev. adress.

Adressenten kan behöva identifiera sig vid uthämtning, så försäkra dig om att personen som ska hämta försändelsen har giltig ID-handling. (T.ex. kan det ställa till problem om du adresserar en present direkt till ett barn.) Lämna också mottagarens mobilnummer eftersom det är dit avin skickas via SMS.

Vill du ha hjälp att spåra ditt paket?
Om vi skickat ditt paket med DHL Servicepoint skickas ett bekräftelsemail till dig som innehåller ett sändningsnummer, klicka här och fyll i ditt sändningsnummer för att se var paketet befinner sig. Du är naturligtvis välkommen att ringa, 08-640 32 20, (mån-fre 09-17) eller skicka ett mail till hej@krabat.se

Fast frakt-pris 69 kr inom Sverige
Vi tar alltid 69 kr i frakt inom Sverige, oavsett storleken på din order. För köp över 500 kr står vi för frakten. Till övriga länder är frakten alltid 449 kr.

Om du beställer utanför EU så betalar du inte moms på vår hemsida. Den betalar du separat enligt landets gällande regler.

Ålandskunder behöver inte betala moms. När du som Ålandskund kommer till kassan, var noga med att skriva Åland som land.

Ej uthämtade paket
För paket som inte löses ut förbehåller sig Krabat & Co AB rätten att göra avdrag för tillkommande frakt och hanteringskostnader. Denna kostnad uppgår för närvarande till 200 kr.

Ångerrätt/14 dagars Öppet Köp
Vi erbjuder alltid 14 dagars öppet köp. Om du inte är nöjd med ditt köp kan du inom 14 dagar returnera det. Du behöver då betala returportot. Som kund har du alltid rätt att öppna förpackning för att kontrollera att varan fungerar. 

Om du vill kan du lämna in din retur på en av våra butiker. Observera att butiken inte kan ge dig pengarna tillbaka, utan endast kan ta emot varan. Så fort varan kommer till vårt lager krediterar vi dig.

Reklamation

Krabat.se följer Konsumentköplagen och de rekommendationer som gäller för reklamationer. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten. Reklamationsrätten omfattar t ex inte fel som är orsakade av normalt slitage. Spara orderbekräftelse som kvitto på din vara. Vid en reklamation, vänligen kontakta kundtjänst per telefon 08-640 32 20 (mån-fre 09-17) eller e-post hej@krabat.se, därefter sänds en returfraktsedel hem till dig som du ska använda när du skickar varan till oss.

För att läsa mer om konsumentköplagen kan du besöka Konsumentverkets hemsida.
Kontakta alltid oss innan du gör en retur.

Returer och reklamationer
Skicka till vårt lager:

Krabat & Co AB
Ryssviksvägen 2
131 36 Nacka


Sekretesspolicy
GDPR/Dataskyddslagen 

Den 25 maj 2018 ersätts den svenska personuppgiftslagen (PUL) med EU:s nya dataskyddsförordning (GDPR). Vi vill att du som kund känner dig trygg att handla hos oss. Här nedan får du information vad denna nya lag innebär.

Vi sparar följande persondata om våra kunder:
Beställningar: ip-adress, E-post, Person-/org.nr, Momsnummer, Adress, Företag, Förnamn, Efternamn, Adress, Postnummer, Ort, Telefonnummer.
Dessa uppgifter används enbart för att fullfölja köpavtalet och leverera din beställning.

Beställningar sparas i 7 år enligt lagen.
För att se hela vår personuppgiftspolicy klicka här.

Som kund kan du när som helst begära utdrag, ändring eller radering av dessa uppgifter. Kontakta oss då på 08-640 32 20 eller dataskyddsombud@krabat.se

Som kund har du rätt att inge eventuella klagomål angående de personuppgifter vi behandlar till
Datainspektionen/Integritetsskyddsmyndigheten.

Telefon: 08-640 32 20 (mån-fre 09-17)
Mail: hej@krabat.se