På svenska In English
NU FLYTTAR KRABATS LAGER OCH KONTOR!

Det går självklart att lägga beställningar ändå, men just nu ligger våra telefoner nere. Om du behöver komma i kontakt med oss är det bästa att skicka oss ett mail - vi svarar så fort vi kan. Det går även att ringa till en av våra butiker.

Tack för er förståelse.

Mvh,
Krabaterna


  • Frakt 59 kr inom Sverige
  • Fri frakt över 500 kr inom Sverige
  • Kort, Klarna faktura/delbetalning avgift 0 kr
  • Ångerrätt/Öppet köp 14 dagar

    Hjälp att spåra ett paket, ring oss på 08 640 32 20
Artiklar i lager
Artiklar som visas i webshopen finns på lager för tillfället. Är artikeln slut i lager så döljs den från webshopen.

Betalning Klarna Checkout 0 kr - Sverige
Faktura, delbetalning, kortbetalning och direktbetalning via bank.
Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst. Läs Klarnas villkor här.


Betalning Kort via Payson 0 kr - hela världen
Din kontoinformation behandlas under kraftig och
säker kryptering och vi har över huvud taget ingen tillgång till dina kort- och kontouppgifter.
Själva köpet äger rum på Paysons säkra servrar. Payson är marknadsledande när det gäller korthantering. Läs Paysons villkor här.

Orderhantering och Leveranser
Vi skickar alla beställningar med DHL Servicepoint, undantaget en del artiklar som kan skickas i ett brev ( t.ex. dockklänningar ).
När din beställning är skickad får du en bokningsbekräftelse via mail från DHL Servicepoint. Därefter får du en Avi med uthämtningsanvisning via SMS.
( Skickas din beställning med brev kan vi inte erbjuda spårning av försändelsen ).
Du kan behöva identifiera dig vid uthämtning. Normalt packar vi och skickar din leverans inom 1-2 vardagar och du har din försändelse inom 2-4 dagar! Observera att det runt jul kan ta lite längre tid för leverans. 
I ditt bekräftelsemail från DHL Servicepoint finns ditt sändningsnummer, vill du själv se var paketet befinner sig, klicka här och fyll i ditt sändningsnummer.

Vi tillämpar fast fraktpris om 59 kr inom Sverige, oavsett storleken på din order!
Ska din beställning skickas till utlandet kan det ta 14 dagar innan det kommer fram.

Leverera till annan leveransadress
Vill du köpa en present till en vän och få den skickad direkt till den personen, så går det jättebra! Kom ihåg att du endast kan välja Kortbetalning via Payson som betalningsalternativ.
OBS! Fyll i mobiltelefonnummret till den person som ska hämta ut paketet.

Vill du ha hjälp att spåra ditt paket?
Om vi skickat ditt paket med DHL Servicepoint skickas ett bekräftelsemail till dig som innehåller ett sändningsnummer, klicka här och fyll i ditt sändningsnummer för att se var paketet befinner sig.
Du är naturligtvis välkommen att ringa, 08-640 32 20, ( 9:00-17:00 vard ) eller skicka ett mail till hej@krabat.se

Fast frakt-pris 59 kr inom Sverige
Vi tar alltid 59 kr i frakt inom Sverige, oavsett storleken på din order. Till övriga länder är frakten 449 kr.

Om du beställer utan för EU så betalar du inte moms på vår hemsida. Den betalar du separat enligt landets gällande regler.

Ålandskunder behöver inte betala moms. När du som Ålandskund kommer till kassan, var noga med att skriva Åland som land.


Om du beställer över 500 kr inom Sverige så bjuder vi på frakten.

Ej uthämtade paket
För paket som inte löses ut förbehåller sig Krabat & Co AB rätten att göra avdrag för tillkommande frakt och hanteringskostnader, denna kostnad uppgår för närvarande till 200kr.

Ångerrätt/14 dagars Öppet Köp
Vi erbjuder alltid 14 dagars öppet köp. Om du inte är nöjd med ditt köp kan du inom 14 dagar returnera det. Du behöver då bara betala returportot. Som kund har du alltid rätt att öppna förpackning för att kontrollera att varan fungerar.

Reklamation

Krabat.se följer Konsumentköplagen och de rekommendationer som gäller för reklamationer. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten. En reklamation ska göras inom 14 dagar efter du fått ditt paket. Reklamationsrätten omfattar t ex inte fel som är orsakade av normalt slitage. Spara orderbekräftelse som kvitto på din vara. Vid en reklamation vänligen kontakta kundtjänst per telefon 08-640 32 20 eller e-post hej@krabat.se, därefter sänds en returfraktsedel hem till dig som du ska använda när du skickar varan till oss.
För att läsa mer om konsumentköplagen kan du besöka Konsumentverkets hemsida.
Kontakta alltid oss innan gör en retur.

Returer och reklamationer
Skicka till vårt lager:

Krabat & Co AB
Ryssviksvägen 2
131 36 Nacka


Telefon: 08 640 32 20
Mail: hej@krabat.se